DUNGEON SIEGE 3

.

Výňatek z recenze na Dungeon siege III

Autor: DeadTraged | Datum: 23.07.2011 20:20

Zdravím všechny nadšence DS3. V recenzi na tuto hru, od games.tiscali.cz, jsem našel pár zajímavých odstavečků o tom, co se ve třetím dílu změnilo oproti předcházejícím dílům.

První, co trkne do očí opravdu intenzivně, je pohyb kamer. Ať se budete snažit vzdálit pohled na svého hrdinu sebevíc, pořád budete mít pocit, že vám jaksi uniká dění kolem. S lehce zmatenou kamerou budete bojovat asi víc než s prvními hordami nepřátel a nenechá vás v klidu zvláštní způsob ovládání pohybu postavy, který byl již popsán v dojmech z hratelné preview verze. To, co jsme doufali, že v plné verzi nenajdeme, totiž vesele zůstalo.

Pokud budete chtít například sebrat předmět ze země, pak jedině stisknutím klávesy E. Proč hergot nestačí kliknout myší? Deduktivní odpověď zní, že tvůrci pravděpodobně vsadili na jakýsi univerzální model ovládání, který bude vyhovovat především konzolovým hráčům, a na potřeby nás staromilců se úplně vykašlali. Upřímně řečeno, i po mnoha lokacích v zádech budete mít občas potřebu podvědomě ťukat na povalující se meč nebo brnění kurzorem.

Pohybování s hrdinou zůstalo víceméně stejné, tedy spíše méně a ne moc podobné klasickému ?ukazování směru myší?. Byť tahle možnost zůstala zachována, chození je praktičtější pomocí kláves. Jedna ruka tak musí stačit na pohyb a aktivování všelijakých přidaných útočných i obranných dovedností. Druhá je samozřejmě na spoušti levého tlačítka myši a zuřivým klikáním přivádí nepřátelům zkázu a do prstu ukazováčku první příznaky artrózy.

Velký šok nastane po dosažení prvního levelu. Obsidiani prý vsadili na příběh a na větší semknutí s postavou. Tady bych trochu polemizoval, ale rozhodně jim vyšla sázka na jednoduchost. Pravdou je, že jestli se někdy hrám á la Diablo vyčítala přílišná snadnost, pak Dungeon Siege III funguje jako plně automatická převodovka s tempomatem. Tahle hra za vás udělá prostě všechno.

Dokončíte level a hra hezky počká, až dobijete poslední potvoru a šup ? otevře vám sama okno, kde si hezky rozdělíte získané body. Obsidiani zvolili model easy-to-play, takže si pilujeme výcvik, nadání pro určité typy boje a talenty. Všechno je hezky barevné a graficky velmi přítulné ? řečeno tedy s menším sarkasmem v hlase. Prostě si odklikáte nějaké ty vlastnosti a přeskočíte do svého báglu, abyste zjistili, že to vlastně jako bágl nevypadá.

Typické oblékání hrdiny a porovnání s kvalitou právě nasbíraných předmětů je zjednodušeno tak, že vlastně ztrácí úplně kouzlo. U nových věcí, které by mohly mít nějaký pozitivní vliv na postavu, se jednoduše objeví nápis ?NEW?. Zmizelo tak nekonečné, ale velmi napínavé prohlížení nasbíraných předmětů. Výrazně se zvětšila i velikost batohu. I když zde jistý limit je, pořád budete mít pocit, že vlečete bezednou tašku plnou neuvěřitelných krámů.

Když se rozhodnete vyprazdňovat (ty předměty, samozřejmě), ani nemusíte hledat prvního obchodníka, stačí zbraně a brnění jediným kliknutím proměnit na peníze. Další krok k úplné triviálnosti. A ono nekonečné přerovnávání lektvarů tak, aby v souboji byly hezky po ruce? Zapomeňte. Žádné nejsou. Tedy jsou zde jakési zelené a modré kuličky (honosně řečeno orby), které můžete sbírat až do zblbnutí a nemusíte dumat nad jejich pozicí v opasku. Hrdina je samoléčitelsky obdařen. Stačí dosáhnout určitého zápalu v boji a stisknout tlačítko. Není to samozřejmě tak jednoduché ? zejména v situacích, kdy stojíte proti opravdu silnému bosovi, ale stačí to k tomu, aby se dalo projít i lítější bitkou s celkem čistým štítem.

Zdroj: Games.tiscali.cz [online]. 20.6.2011 [cit. 2011-07-23]. Dungeon Siege III. Dostupné z WWW: games.tiscali.cz

Komentáře ( 0 )

Přidej svůj komentář
   
Nick:
Text:
Napiš číslo dvanáct:
 

Copyright © 2017 | Všechna práva vyhrazena. Kopírování textů a ostatních materiálů je bez uvedení zdroje či svolení redakce zakázáno. | Design & Code: Sir Traged